|
Egy falevél aurája látható ezen a nagyfrekvenciás felvételen
A színek nagyon fontos szerepet töltenek be az életünkben, de mivel valamennyiünknek hétköznapi dolognak számítanak, hajlamosak vagyunk természetesnek venni létezésüket. Bizonyos vagyok benne, hogy sokaknak fel sem tûnik a színek csodálatosan gazdag, érzelemdús világa - legfeljebb ha szabadságra mennek, s ezáltal kiszakadnak a mindennapi élet egyhangúságából. Nagy általánosságban elmondható, hogy az embereknek csak akkor válnak igazán fontossá a színek amikor valamit vásárolni szeretnének. Egy új ruhát, egy új autót, vagy esetleg egy másik bútort. A színek nem egyformán hatnak ránk, az ízlésünk is változik, de a hangulatunktól is függ, hogy mikor, milyen színek alkotta környezetben érezzük magunkat jól. Vajon mi lehet ennek a magyarázata?
Szoktunk beszélni 'meleg' és 'hideg' színekrõl, de gyakran embertársainkat is különbözõ színárnyalatokkal jellemzünk 'sötét alak'-nak vagy 'ragyogó elmé'-nek. Valószínû ezen mondások eredetére a magyarázat: a régi korok emberei igenis láttak bizonyos energiamezõt embertársaik körül, s ráadásul ezt a mezõt még színesben is látták. Azonban nemcsak a régi korok emberei voltak képesek erre. Kirliánék nagyfrekvenciás lemezeket használtak az aura megjelenítésének elõsegítésére, s fotóik alapján a különbözõ élõlényeknek még az aura sugárszerkezete is felderíthetõ volt. Ahogy fejlõdött a technika sorra került az ember egyes testrészeit (pl. ujjait) körülvevõ aura vizsgálatára, s ebbõl kiderült, hogy ez az energiamezõ más és más - érzelmi és fizikai állapotunk függvényében.
A nagyfeszültségû lemezek segítségével végzett mérések túl 'durvák' voltak, elfedték az aura finom részleteit. Mást kellett hát kitalálni. Meg kellett tanulni látni az aurát! Mielõtt azonban mi is megtanulnánk, nézzünk most meg itt egy összeállítást mely tulajdonképpen gyûjtemények gyûjteményét tartalmazza! Többen összegyûjtötték ugyanis az aura színére és az adott személyiség milyenségére vonatkozó megfigyeléseket. Lássuk mennyi minden kikövetkeztethetõ ebbõl embertársainkra, s persze saját magunkra vonatkoztatva!
Vörös. - A tisztánlátók egyetértenek abban, hogy a vörös az energia színe. Ez rokon fogalom az 'idegi és érzelmi állapot'-tal. Az összes színt beleértve leszögezhetõ, hogy nagyon sok múlik az árnyalat erõsségén, s a szín kapcsolatán más színekkel. Ez természetesen igaz a vörösre is. Ha a sötétvörös van túlsúlyban, s az egyén szeret is vörös ruházatot viselni, akkor bizonyos lehet abban, hogy az illetõ egyfajta ideges, nyugtalan állapotban van, mely még személyiségének fejlõdésére is veszélyes lehet. A szín összetétele is fontos jelzés. a bíborvörös erõs 'én'-t jelent. Azonban a vörös halványabb árnyalata, bár szintén energikus személyre utal, ez a körülmény már sokkal jobban jelzi azt a tendenciát, hogy az egyén megindult az érzelmi egyensúlyának megteremtése felé vezetõ úton.
A világospiros színû aura már enyhe provokáció hatására is sötétvörösre válthat (pulykaméreg!), így hát legyen óvatos! A piros és a rózsaszín az éretlenség jele. Ugye Ön is észrevette, hogy a tizenévesek milyen szívesen öltöznek korallpirosba vagy rózsa-színbe, s milyen sûrûn használnak ilyen színû kozmetikai szereket?
Amikor a szín egyfajta sötétrózsaszínbe hajlik - mely szín a vörös és a kék egyfajta keveréke - ez egy nyugodtabb, kontrollált személyiséget fed. A gyöngyházfényû, szivárványszínekben játszó rózsaszín gyakran a szerelmes emberek auraszínét jellemzi. A szerelmesekre mondják is, hogy rózsaszínben látják a világot. Azokkal tehát, akiket szemmel láthatóan túl sok vörös vesz körül, érdemes óvatosan bánni.
Ha úgy találja, hogy vonzódik a vöröshöz feltétlen meg kell bizonyosodnia arról, hogy valójában sokkal többet használja-e ezt a színt, vagy pedig a többi színnel megfelelõ egyensúlyban. Ha ugyanis tényleg túlnyomóan ezt a színt használja, akkor ez azt is jelentheti, hogy túlságosan önzõ és ráadásul érzelmileg is bizonytalan.
Valószínûleg észrevette már, hogy ha valaki nagyon felmérgeli magát, akkor vörös fény villan a szemében, s ez arra figyelmeztet, hogy vihar van kitörõben, vagyis jó lesz vigyázni. (Vörös köd ereszkedik eléje.) A vörös szín összefügg az akaraterõvel, a szimpatikus idegrendszer állapotával, s a szexuális összhanggal. Jelent vágyat, kívánságot és sóvárgást.
Mindig érdekes lehet felkutatni azokat az embereket, akik vörös autót szeretnek vezetni. Ök nemcsak egyszerûen ilyen autót vásárolnak, hanem a lehetõ legsötétebb árnyalatot veszik meg, amit csak kapni lehet. Õk hajlamosak arra is, hogy az autójukat a szokásosnál sokkal jobban kidíszítsék. Valószínûleg úgy fogja találni, hogy azok, akik vörös autót vezetnek sokkal jobban hajlamosak agresszivitásra vezetés közben - így mutatják, hogy õk olyasvalakik, akik fel akarják hívni magukra a figyelmet.
Narancssárga. - Ez nagyon jó szín. A Napnak a színe. Energiát jelent. Persze valószínûleg nem azt a fajta energiát, amelyet a vörös. A narancssárga színû aura hordozói ugyanis sokkal kreatívabbak, mint vörösszínû társaik. Ez a szín erõs hajlandóságot mutat arra, hogy más színekkel együtt jelenjen meg. Az aranyba hajó narancssárga szín életerõs személyt mutat, aki jó önkontrollal rendelkezik. Olyan valakit, aki elvégzi kitûzött feladatait. A szín árnyalatának erõssége is fontos. Például egy sötétbe hajló narancssárga olyan személyt sejtet, aki abban az idõben hajlamos a lustálkodásra.
Sárga. - A legtöbb pszichológiai forrás megegyezik abban, hogy ez az értelem színe. Azok, akik szeretik ezt a színt, mély gondolatokkal rendelkezõ emberek. Sokat olvasnak, s minél jobb intellektussal rendelkeznek, ez a szín annál erõsebb az aurájukban. Jó egészségi állapot‚ kiegyensúlyozottság jellemzi õket. Kedvesek, barátságosak, szeretnek kirándulni, ezenkívül a társaságot is kedvelik, anélkül, hogy basáskodókká válnának.
Fizikálisan éppen megfelelõ az összhang a szimpatikus és a paraszimpatikus idegrendszerük között. A sárga szín azokra jellemzõ, akik elõre igyekeznek abban a reményben, hogy késõbb nagyobb boldogságra számíthatnak. Ursula Ruberts szerint a halványsárga szín megjelenése az aurában azt mutatja, hogy egy gyerek értelmi fejlõdése megindult, amennyiben a feje körül tûnik fel ez a szín. A leghalványabb árnyalatú citromsárga elõször - mélyebb árnyalatú sugarakkal amint a gyermek elkezd gondolkozni, s elindul az értelmi fejlõdése. Ez a jelenség nagyjából hétéves korban játszódik le, habár a korán érõ gyermekeknél természetesen korábban is megtörténhet.
A sárga - a tisztánlátók szerint - kapcsolatban áll a gondolkozási-, érvelõ- és vitázó-képességgel is. Sõt. A világ divatjában a sárga tûnik a kedvenc színnek amikor a dolgok általában jól mennek, különösen akkor, ha annak a bizonyos országnak a gazdasági fejlõdése megfelelõ, de ez igaz a világra általában is. Ez a 'minden rendben' érzés jelentkezik a társadalmat alkotó emberek érzelmi állapotában amikor sokan vesznek fel sárga öltözéket. Ausztrália egyenletesen fejlõdõ, békés korszakában, a bányászati fellendülés idején, a hatvanas években, a miniszoknyák széles körben, s szinte minden fajtában megjelentek, a népesség legnagyobb része sárgát ‚s narancssárgát viselt.
Zöld. - Ez a szín mutatható ki az orvosok‚ s a nõvérek aurájában, illetve mindazokéban, akik a gyógyítás mûvészetével foglalkoznak, vagy azzal kapcsolatban állnak. A forrásmû szerzõje leírja, hogy emlékszik a gyermekkorában a Calvary Kórházban eltöltött idejére, ahol az osztályok halványzöldek voltak, a lepedõk zöldek, s néhány apáca is zöld fátylat viselt. Van egy kórház Melbourne-ben, ahol különbözõ csontbetegségeket kezelnek, s amikor a páciens az operáció közelébe kerül, akkor zöld pizsamát adnak rá, s nõvérek is zöld ruhát öltenek. Mindez véletlenségbõl lenne így? Mindössze egy véletlen egybeesésrõl lenne szó, vagy tudatalattink pontosan tudja, hogy a zöld elsõsorban a gyógyítás színe?
A legtöbb esetben a zöld más színekkel is társul, s igen hajlamos arra, hogy különbözõ árnyalatokban jelenjen meg. Más szavakkal kifejezve ez azt jelenti, hogy a zöld nem mindig uralkodó szín. Ha azonban egészen sok zöld tûnik fel az aurában, akkor ez úgy értelmezhetõ, hogy az adott személy szeretne hatással lenni másokra, szeretne a saját útján járni. Ellenáll a kívülrõl eredõ változtatási szándéknak. Ha valaki általában nem szeret zöld ruhát viselni, mégis egyszerre elkezd ilyeneket használni, akkor ez abbéli törekvésének a jele, hogy szeretne egészségi állapotán javítani.
Ha a zöld kezd kékbe hajlani, akkor ön olyan emberrel találkozott, aki szívélyes és megbízható. A citromszerû zöld némi álnokságra való hajlamot jelez. A zöld szín gyengül ebben az esetben. A zöld színhez társulhat féltékenységi érzés is. Ez akkor jelentkezik, amikor egy alapvetõen sárga színû aurát zöld szín ölel körül. Ekkor két alapszíne van az aurának, mindkettõ dominanciára törekedve.
Kék. - Ez a szín a szellemi ihletettség színe. Edgar Cayce úgy tartja, hogy az imádkozók és az elmélkedõk színe. Ursula Roberts viszont úgy véli, hogy a kék - bíborszínû nyalábokkal vegyítve - annak a jele, hogy az adott személynek mûködnek a természet-feletti képességei. Az önzetlenség színe is.
A sötétebb árnyalatú kék a legkívánatosabb. Például, a híres Luscher pszichológiai színteszt, melyet Svájcban használnak, azt mutatja, hogy a kék a békét jelenti. Betegség idején, kimerült állapotban, az igény megnövekszik e szín iránt. Azok, akiknek kedvenc színük a sötétkék, nyugodt és rendezett környezetre vágynak. Ez egyfajta barométere lehet az adott személy függetlenségének és mutatja a mások iránt érzett könyörületét is. Azok, akik legjobban a sötétkék színhez vonzódnak, megtalálták életük békéjét. Rendszerint a másokon való segítésnek a belsõ szükségszerûsége tölti el õket. A szociális munkások gyakran vonzódnak a színárnyalat iránt.
Az egyetlen halvány negatív vonása ennek a színnek az, hogy az adott személy hajlamos elkedvetlenedni, s szeszélyesnek lenni. De ennek ellenére a megelégedettség tölti el belsõ világát legnagyobbrészt.
A halványkék némi éretlenséget tükröz, bár az illetõ folyamatosan próbálkozik azirányban, hogy eredményeket érjen el az életében - olyasféle próbálkozó típus. Habár a frusztráció változatlanul elõfordulhat, ennek iránya azonban úgy alakul, hogy az megfelel az illetõ számára. A segítõkészséget is jelentheti. Ha valakiben olyan gondolatok támadnak például, hogy szükségét érzi a másokon való segítésnek és ezt ki is mutatja, akkor az aurájában kék sugárkitörések lesznek megfigyelhetõk.
Ibolya. - Habár ez a szín valamiféle keveréke a vörösnek és a kéknek, mégis az aurában jelentõsen eltérõ, önálló jelentéssel bír. Az ilyen színû aurával rendelkezõ személy valószínûleg mélyen vallásos. Olyasvalaki, akit nem von uralma alá az anyagi világ, sokkal inkább szellemi, spirituális. Az igazság után kutatók színe.
A legjellemzõbbje ennek a színnek az eredete - a vörös és a kék keveréke - érzékenységre vall, szoros összhangot jelent az energiával való telítettség és a kutatási igény között, s egyfajta vonzódást érez a mágikus dolgok iránt.
A magasabb egyházi méltóságok ruházata határozottan abba az irányba tendál, hogy sötétkéket viseljenek - bíborba, sötétlilába hajlóan. És ebben a vonatkozásban ismét egy olyan momentumra bukkanunk, ahol a szín az igazi jelentést hordozza. Az ibolya szín kapcsolatban áll a szervezet mirigyeinek mûködésével is.
Barna. - Nem igazán jó szín. Olyanoké, akikben egyfajta bizonytalanságérzés uralkodik el. A tétlenség, a vezetõképesség hiánya, jellemzi a szín hordozóit. Igen gyakran figyelhetõ meg a lusta emberek aurájában. Néha egy kevés sárga tûnik fel a barna aurában, s ad az illetõnek egy valamivel boldogabb életérzést az egyébként örömszegény életéhez.
Gyakran jelenti az érzelmek elfojtását, ha valaki a barna színhez ragaszkodik környezetében. Egy jelzés lehet ez a szín arra vonatkozóan is, hogy a szervezet érzékelõ funkciói rossz hatásfokkal mûködnek. A barna domináló szín igényt jelent nagyobb belsõ biztonságra, a másokhoz való tartozásra. Ez az elsõdleges színe a Földnek, s utal arra is, hogy vágyódunk egy alapjaiban biztonságos otthonhoz és biztonsághoz, egy helyhez, ahová tartozni szeretnénk.
Szürke. - A szín rossz egészségi állapotot tükröz. A színek hiánya az életenergia hiányát is jelenti. Az ilyen emberek kerülik a dolgokba való beavatkozást, "ülnek a kerítésen és figyelnek", igyekeznek mindentõl távol maradni.
Gyakran jelent ez a szín egyfajta nyilvánvaló önbecsapást. Ha megfigyeljük a divat diktálását, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy a szürke olyan esetekben a menõ, amikor egy társadalom nyilvánvaló próbatételeken megy át. De mindezek ellenére gyakran merül fel az igény, hogy az egyhangúságot vörös sugarakkal közömbösítsék. A Luscher-féle színteszt eredményei arra mutatnak rá, hogy az ipari- és az üzleti vezetõk gyakran választják a szürkét egyiknek a három kedvenc színük közül. Mindez igazolni látszik egy széles körben elterjedt pszichológiai elképzelést, miszerint, azok akik kitûnnek vagy kiemelkednek társaik közül, sokkal kevésbé saját, természetes adottságaiknak köszönhetõen teszik ezt, sokkal inkább egy kényszerítõ belsõ ösztönzés hatására megpróbálnak elszökni olyan problémáiktól, melyek aggodalommal és elégedetlenséggel töltik el õket.
Mindez természetesen csak egyetlen valószínûsíthetõ ok azok közül, melyek az üzlettel elfoglalt embereket rendszerint boldogtalan családi élettel sújtják. Ezek az emberek inkább az üzleti életben élik ki magukat, ez hoz számukra megelégedést. Jól megkülönböztethetõ törekvéseik vannak az irányban, hogy erre van inkább szükségük - szemben a családi élettel. Egyfajta kimértség, a kommunikációra való igény jellemzi õket, olyan helyzetek keresése, ahol a határozott érzelmi megnyilvánulások elkerülhetõk.
Fekete. - Gyakran láthatók üres területek az aurában - összhangban a fiziológiai mûködéssel. Akár ez kifejezetten fekete-ként jelenik meg, akár csak a színek hiánya, valójában senki sem tudja, hogy mit jelent. Abban az esetben, ha egy személy vonzódik a fekete színhez, sokkal több minden levezethetõ a szín használójának személyiségérõl, egyéniségérõl. A fekete a halál fizikai színe. Joanne Dixon elmondta, hogy a John F. Kennedy ellen elkövetett késõbbi merényletet egyik jóslata során úgy látta, hogy Lyndon B. Johnson elnök feketébe burkolt keze leteker egy feliratot, s azon a késõbb meggyilkolt elnök neve áll.
A Luscher-féle színteszt azt mondja, hogy az a személy, aki a feketét választja kedvenc "színének", az kiegyensúlyozott viselkedést mutat, bár szélsõséges természetû. Olyan személy, aki igyekszik mindent megtagadni. Tiltakozik minden állandó állapot ellen, amelyben szerinte semmi sem olyan, mint amilyen lehetne. Lázad a sors ellen, fõleg a saját sorsa ellen. Más szavakkal: a fekete a különösen erõs negatívumot jelenti, sötét kilátásait a megtagadott életnek. A vég ábrázolását.
Fehér. - Ez az eredménye a színek tökéletes kombinációjának, ha azok eggyé vannak összekeverve. Az egyesítés tiszta fényt eredményez. Edgar Cayce úgy érezte, hogy ez a fehérség egy "tökéletes egyensúlyban levõ lélek" színe, egy olyan állapoté, melyre valamennyien törekszünk.
Ezzel a gondolattal a fejünkben érdemes egy érdeklõdõ pillantást vetni arra, vajon hogyan reklámozzák a mosóporokat. Arra ösztökélnek bennünket, hogy vessük kíváncsiskodó tekintetünket a hátsó udvarunkból a szomszéd ruhaszárító köteleire. Vajon a kiteregetett ruhájai fehérebbek a miénknél? Talán még a fehérnél is fehérebbek! Nosza, gyerünk, rohanjunk a legközelebbi szupermarketbe és vegyük meg a megfelelõ mosóport, mossuk a saját ruhánkat fehérebbre a legfehérebbnél! Ez csak vajon a reklámszövegírók trükkje arra vonatkozóan, hogy felkeltsék az érdeklõdésünket a tökéletes állapot iránt? A fehér milyensége mutatja azt, hogy milyen állapotban van a lélek a fejlõdése során? A gyártók tudják melyek azok a tudatalatti törekvéseink melyek legbelsõbb lényünket vezérlik?
Érdekes eszmefuttatásként talán érdemes elgondolkozni az alábbi helyzeten: Nézzük végig a világ vezetõ képtáraiban fellelhetõ festményeket a megfeszített Krisztusról. Vajon az emberek felismernék benne a megváltót, ha nem övezné ragyogó fehér aura?
Hogyan láthatjuk az aurát?
Az eddigiektõl kellõen felcsigázódhatott mindenki, esetleg eltökélhette magát, hogy õ is szeretné elsajátítani az auralátás képességét. Háromféle módszert tudnék ehhez ajánlani. Ezek közül az egyik Kevin Arnett könyvébõl származik, míg a másik kettõre baráti körben akadtunk rá, ez utóbbi körülmény persze nem zárja azt ki, hogy már mások is írhattak róluk korábban.
1. Válasszunk kísérletünk helyszínéül egy félhomályos helyiséget. Üljünk le kényelmesen, s az illetõt, akinek az auráját látni kívánjuk, mintegy 2-3 méterre, oldalt állítsuk tõlünk, nagyjából vállaink vonalába. Elhelyezhetünk mögé még egy szórt fényforrást is. Ha mindezzel megvagyunk, akkor nézzünk elõre olymódon, hogy a szemünk sarkából látott képre koncentráljunk, ahol a kísérleti személy képe van. Ily módon - gyakorlással - megpillant-hatjuk auráját, s késõbb ezt a képet még be is hozhatjuk éleslátásunk központjába azzal, hogy egyre inkább magunk elé helyezzük a kísérleti személyt, miközben betartjuk az elõbb megadott távolságot. Néhány hónap alatt képessé válhatunk arra, hogy az éleslátás helyén is jól lássuk még az aurája színeit is. Ez a módszer a retinán kis számban elhelyezkedõ, infravörösre érzékeny receptorokat reaktiválja, s így feléleszthetjük rég elfeledett képességünket
2. Nézzünk mereven egy villanyvezetéket, mely áram alatt van. (Lehet fali kábel is.) Kb. egy fél perc múlva egy fehér színû energiasáv jelenik meg a vezeték felett. Ugyanezzel a merev-nézési technikával látni lehet az aurát még nappali fényben is.
3. Olyan alkalmat keressünk, amikor fenn van a Hold. A kísérleti személy sötét ruhát viseljen, s lehetõleg minél sötétebb háttér elé állítsuk. A legtöbb ember ilyenkor szinte azonnal meglátja a másik ember auráját. Legelõszõr nekem is így sikerült sikeres megfigyelést végeznem. Nagyszerû élmény volt. Próbálja ki a kedves olvasó is!
Szerencsés aurafürkészést kívánok. |